Pompy
próżniowe to urządzenia stosowane, praktycznie
we wszystkich gałęziach przemysłu. Dobór pomp
próżniowych podobnie jak innych urządzeń
technicznych jest procesem złożonym. Bardzo
istotnym jest wybór odpowiedniego rozwiązania
konstrukcyjnego. Będzie miało ono bardzo duży
wpływ na późniejsze zużycie energii i koszty
eksploatacyjne. W zależności od warunków pracy -
składu zassanego medium - należy zwrócić uwagę
na odpowiednie wykonanie materiałowe i
techniczne np. odporność dla stref zagrożonych
wybuchem. polecamy pompy próżniowe do powietrza min. następujących producentów:
|
Proponujemy dostawę pomp próżniowych różnych typów - rodzaj zastosowanego urządzenia próżniowego jest zależny od wymagań technologicznych |
Pompy próżniowe "suche" - Pompy powietrza
Zakres wydajności: 3,5 do do 250 m3/h, a nawet do 500 m3/h Osiągana próżnia 150 do 100 mbar abs. Ze względu na brak oleju pompy próżniowe z łopatkami grafitowymi idealne do drukarni, poligrafii, przemysłu drzewnego itp. modele klasyczne |
Pompy próżniowe "olejowe" - pompy próżniowe łopatkowe
pompy próżniowe olejowe stosuje się wszędzie tam gdzie jest wymagana głęboka próżnia, np podtrzymywanie przedmiotów podczas transportu. czynnikiem uszczelniającym jest olej cyrkulujący w wewnątrz pompy. Olej zawracany jest do obiegu przy użyciu tzw filtrów wydechowych - separatorów oleju. Zakres wydajności: 6 do do 600 m3/hOsiągana próżnia 3 do 0,1 mbar abs. |
Dmuchawy bocznokanałowe wentylatory turbinowe do powietrza
pompy próżniowe wentylatory bocznokanałowe stosowane są wszędzie tam, gdzie przy stosunkowo niskiej próżni niezbędna jest duża wydajność ssania. Dmuchawy z kanałem bocznym pracują bezstykowo (bez części trących) - co zapewnia długą i bezawaryjną pracę Bardzo duży wybór urządzeń, różne modele dmuchaw dostosowane do indywidualnych potrzeb, od małych wręcz miniaturowych po ogromne urządzenia przemysłowe zakres wydajności nawet do 2150 m3/h
|
Części zamienne materiały eksploatacyjne do pomp próżniowychfiltry wydechowe - separatory olejułopatki grafitowe osprzęt |
Sprężarki powietrzasprężarki śrubowe do wytwarzania sprężonego powietrzasprężarki stomatologiczne sprężarki wysokociśnieniowe |
Pompy próżniowe w wersji monoblokowejZakres wydajności
3-480 m3/h wyjątkowo ekonomiczne zabudowa kompaktowa pompa próżniowa z pierścieniem wodnym zamontowana na standartowym silniku - urządzenie gotowe do pracy |
Do najważniejszych zalet pomp uszczelnianych pierścieniem wodnym należą m.in.:
|
Pompy podciśnieniowe typu BVM-BVS 12-36, są to jednostopniowe olejowe pompy próżniowe łopatkowe. Znormalizowany silnik pompy (MEC) napędza zespół pompowy poprzez sprzęgło elastyczne (nr 15). Zbiornik oleju oraz filtr/separator zamocowano bezpośrednio do wydmuchu pompy próżniowej. Separacja powietrza i oleju jak również próżni następuje w zespole filtracji. W zespole ssania (nr 26) znajduje się siatka filtracyjna oraz zawór kontrolny. Pompy te są przeznaczone do wypompowywania gazów ze zbiorników próżniowych w zakresie 10-400mbar(abs.) dla BVM oraz 0,5-20mbar(abs.) dla BVS. Jeżeli pompa próżniowa jest narażona na przetłaczanie bardzo zanieczyszczonych gazów, to należy zastosować dodatkowy filtr na wlocie.
UWAGA: praca pompy próżniowej bez oleju może doprowadzić do jej poważnego uszkodzenia (zatarcia).
Nie dolewaj oleju powyżej maksymalnego poziomu, gdyż może to spowodować uszkodzenie separatora oleju i/lub samej pompy. Zalecany typ oleju: ISO68
UWAGA: praca pompy w odwrotnym kierunku może doprowadzić do jej poważnego uszkodzenia.
Sprawdzaj raz w tygodniu poziom oleju w pompie próżniowej, oraz w razie potrzeby uzupełnij do poziomu poniżej maksimum.
Uzupełniaj olej, gdy pompa jest wyłączona.
Wymień olej po upływie każdego interwału 1000 godz. pracy, nie rzadziej jednak niż raz do roku.
Wymiana oleju powinna być wykonywana po wyłączeniu pompy próżniowej, ale najlepiej bezpośrednio po pracy, gdy jest jeszcze ciepła.
Wykręć korek spustowy oleju (nr 18) i pozwól na całkowite jego wypłynięcie do przygotowanego wcześniej odpowiedniego naczynia.
UWAGA: w zależności od technologii procesów niebezpieczne materiały mogą się wydostać podczas usuwania oleju. Należy się bezwzględnie stosować do przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz utylizacji odpadów.
Gdy już pompa próżniowa zostanie całkowicie opróżniona z oleju wkręć ponownie korek spustowy. Załącz pompę próżniową na max.10sek a następnie natychmiast ją zatrzymaj. Odkręć ponownie korek spustu oleju w celu usunięcia resztek zużytego oleju. Dokręć korek spustu, a następnie zalej pompę próżniową świeżym olejem zgodnie z pkt.2.4.
Aby wymieni ć filtr/separator odkręć pokrywę boczną zbiornika oleju (nr 29), odkręć śrubę mocującą filtr (nr 19) i wyjmij go. Oczyść gniazdo i załóż nowy filtr dokręcając śrubę mocującą. Załóż i zakręć pokrywę boczną zbiornika.
Przy temperaturach poniżej 12o C zaleca się rozgrzanie pompy poprzez jej załączeni i pracę przez około 5min w warunkach wysokiej próżni (zdławienie przepływu na rurociągu dolotowym).
Unikaj długotrwałej pracy pompy próżniowej bez obciążenia (ssanie z atmosfery).
Nie załączaj/wyłączaj pompy zbyt często, co może doprowadzić do szybkiego zużycia sprzęgła.
Pompa podciśnieniowa może zasysać i przetłaczać niewielkie ilości pary wodnej, ale nie należy dopuszczać do kondensacji pary wodnej w pompie i jej mieszania się z olejem. Po każdym cyklu pracy z zawartością pary wodnej należy zastosować przewietrzanie pompy próżniowej przez 20-30min.Podobne przewietrzanie zaleca się zastosować po każdym dłuższym przestoju pompy.
UWAGA:Każdorazowo przed pracami serwisowymi należy się upewnić , że zasilanie pompy próżniowej jest odłączone i zabezpieczone przed ponownym przypadkowym załączeniem. Zamawianie części zamiennych:
W celu zamówienia części zamiennych prosimy o podanie:
Modelu pompy próżniowej (np. BVM 36)
Numeru seryjnego z tabliczki znamionowej pompy
Nieszczelności Zmierz poziom próżni bezpośrednio przy pompie próżniowej. Jeżeli jest właściwy poszukaj nieszczelności w instalacji zewnętrznej. Brudny olej Wymień olej na nowy, wymień/oczyść separator
Straty próżni Sprawdź filtr dolotowy, sprawdź rotor i łopatki
Nieregularny hałas w pompie próżniowej - Niesprawność wentylatora
Sprawdź osłonę oraz mocowanie wentylatora
Nadmierne zużycie oleju - Zapchany zużyty układ odzysku oleju.
Rozmontuj i wyczyść lub wymień układ separacji oleju.
Nadmierny prąd silnika - Brudny filtr oleju Wymień filtr oleju
[1 Bearing cover Przykrywa łożyska] [ 2 Bearing type SKF 6202 Łożysko] [3 Left winged flange Lewa krawędź skrzydła] [ 4 o-ring type 2412 Viton Uszczelnienie O-ring] [5 Rotor Wirnik] [6 Blades no 3 Łopatki 3szt.] [7 Stator Korpus pompy] [8 o-ring type 2412 Viton Uszczelnienie O-ring] [9 Wright flange Pokrywa boczna] [10 Bearing type SKF 6202 Łożysko] [11 Oil seal 15x35x7 viton Uszczelnienie] [12 Cooling fan Wentylator] [13 Pump achor base Podstawa pompy] [14 Motor adapter connection Osłona] [15 Elastic coupling Sprzęgło elastyczne] [16 Motor Silnik] [17 Oil level Wziernik poziomu oleju] [18 Oil charge plug Korek spustu oleju] [19 Oil Filter Filtr oleju] [20 Air-filter box basket Uszczelnienie z filtrem] [21 Oil tank Zbiornik oleju] [22 Oil charge plug Korek wlewu oleju] [23 Oil charge copper pipe Miedziana rurka oleju - zasilanie] [24 Oil recovery copper pipe Miedziana rurka oleju – odzysk oleju] [25 Exhaust valve box Zespół zaworowy] [26 Safety valve suport Podstawa zaworu bezpieczeństwa] [27 Safety valve frame Zawór bezpieczeństwa] [28 Exhaust frame Pokrywa] [29 Oil tank plug Pokrywa zbiornika oleju]